loading...
پایگاه آسمان
پایگاه آسمان بازدید : 151 پنجشنبه 18 تیر 1394 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

برادران مسلمان در سراسر جهان، ملت عظیم الشان ایران! فرا رسیدن روزجهانی قدس، وظیفه مبرم پشتیبانی و دفاع از ملت مظلوم فلسطین را بار دیگر باتاکیدی از همیشه بیشتر، به مسلمانان غیور جهان یادآوری می کند. اکنون در حالی که ملت ها در اروپا، توافق های اسارت بار ناشی از جنگ دوم جهانی را نقض کرده، حق حاکمیت و اراده ملی امروز خود را به خواسته قدرت های فاتح دیروز مقدم می شمارند،ملت فلسطین روز به روز فشار و ظلم و تعدی بیشتری را از ناحیه غاصبین و هم ازناحیه حامیان رسمی و غیر رسمی آنان تحمل می کنند. در همین روزهای ماه مبارک رمضان، مردم روزه دار فلسطین در خانه خود، انواع سختی را از دشمن غاصب می کشند.

خیابان ها در اراضی اشغالی، به خون جوانان فلسطینی آغشته و زندان ها از آنان پرشده است و دولت های غربی این مدعیان دروغگوی دمکراسی و حقوق بشر نه فقطکمترین اعتراضی نمی کنند، بلکه احیانا غاصب متجاوز را حمایت و تشویق نیز می کنند.

حادثه بسیار مهم و تکان دهنده اخیر یعنی انتقال دسته جمعی و مستمر یهودیان شوروی به فلسطین به مساله فلسطین ابعاد جدید می بخشد و اهمیت این مساله رادر توافق های پنهانی آمریکا و شوروی نشان می دهد.

سکوت رضایت آمیز اغلب سران کشورهای عربی که در مواردی حتی با خیانت صریح همراه است، به اضافه مواضع ذلت بار و خائنانه مدعیان رهبری ملت فلسطین، حلقه های پیوسته زنجیر غدر و ظلم و تعدی و خیانتی است که می خواهد سرزمین اسلامی فلسطین را همیشه مغصوب و ملت مجروح و مظلوم آن را همیشه اسیر و آواره بدارد.

جنجال دروغین معارضه با اسرائیل که از طرف روسای رژیم عراق به راه افتاده ودر رسانه های صهیونیستی غرب هم با آب و تاب مطرح می شود، مکمل نقشه های استکباری ووسیله ای است برای پوشاندن خیانتی که با سکوت دولت های عربی نسبت به مساله فلسطین انجام گرفته و نیز برای تحت الشعاع قرار دادن مساله مهم انتقال یهودیان شوروی به فلسطین اشغالی.

آنچه در مدت چهل سال اخیر از سوی رژیم غاصب به کشور و ملت فلسطین وارد آمده،برای تجربه کافی است. کافی است تا ثابت کند که از راه توسل به قدرت های مسلط عالم و وابستگان آنها در منطقه، هیچ امیدی به نجات فلسطین نیست.

انقلاب بزرگ اسلامی ما نشان داد که کلید حل مشکلات بزرگ، در دست خود ملت هاست واراده انسانهاست که در صورت تکیه به خدا و اعتماد به وعده الهی، بر تدبیر وخواست قدرت های مسلط غلبه خواهد کرد. و امروز با حوادثی که در نقاط متعددی ازجهان رخ داده، نقش ملت ها بیش از پیش به اثبات رسیده است. در برابر درنده خویی رژیم صهیونیست غاصب فلسطین، تنها اراده ملت فلسطین است که می تواند بایستد و بامقاومت مردانه خود، دشمن را به عقب نشینی و قبول شکست وادار سازد.

دولت اسرائیل، با اعمال جنایتکارانه خود در فلسطین و لبنان و بمباران وحشیانه اردوگاهها و دزدی و آدم ربایی و فساد در داخل و خارج مرزهای فلسطین، نشان داده است که به هیچ اصل انسانی و هیچ قانون بین المللی پایبند نیست. آنها که گذشته هارا فراموش می کنند، چگونه می توانند جنایات روزه مره صهیونیست ها در فلسطین و لبنان را که بی وقفه ادامه دارد، نادیده بگیرند؟

خوشبختانه بیداری اسلامی ملت فلسطین، افق های آینده را تا حدود زیادی روشن کرده است. امروز نسل نوین ملت فلسطین، با نام خدا و تمسک به ایمان اسلامی مبارزه می کند و این مبارزه ای بسیار امیدبخش است و چنانچه مشهود است، دشمن چه حکام صهیونیست، چه آمریکا و دیگر پشتیبانان اسرائیل و چه خیانتکاران منطقه از این حرکت جدید کاملا سراسیمه و دهشت زده است و برای لوث کردن و پوشاندن جهت اصلی مبارزه، به هر شیوه ایی متوسل می شود که آخرین آن، همین شعار تو خالی و دروغین حمله به اسرائیل است که حکام دست نشانده عراق بر زبان آوردند. همه می دانند که رژیم بعثی عراق، سلاح هایی را که از ابرقدرت ها گرفته، هرگز بر ضد اسرائیل که خود در زیر سایه ابرقدرت ها زندگی می کند به کار نخواهد گرفت و از آن، جز درخدمت هدف های استکبار، یا برای باجگیری از ثروتمندان منطقه استفاده نخواهد کرد.

راه صحیح مبارزه با حکومت غاصب، همان است که امروز خود فلسطینی ها آن را یافته و قدم استوار خود را در آن گذاشته اند و وظیفه همه مسلمانان است که آنان را دراین مبارزه مقدس یاری کنند. امروزه هیچ عذری از دولت های مسلمان در بی تفاوتی نسبت به مساله فلسطین پذیرفته نیست. دولت غاصب، وحشیگری و ددمنشی را به اعلی درجه رسانده و ثابت کرده است که در راه هدف های توسعه طلبانه و خطرناک خود، آماده دست زدن به هر جنایتی است. قیام اسلامی ملت فلسطین نیز حجت را بر همه تمام می کندو نشان می دهد که علی رغم فشارهای همه جانبه دشمن و غدر و خیانت مدعیان دوستی،نهال مقاومت نخکشیده، بلکه ریشه دار و پربار نیز شده است. لذا بر همه ملت ها ودولتها واجب که از مساله اسلامی فلسطین را صادقانه در زمره مسایل درجه اول خوددانسته و به قدر وسع خود به آن کمک کنند.

اکنون، جمعه آخر ماه مبارک رمضان که از سوی امام راحل عظیم ما (رضوان الله علیه) روز قدس نامیده شده، در پیش روی ماست و در این ماه رمضان کاملا مجاورلیالی قدر، باید همان طور که شب قدر را تا صبح به بیداری می گذارنیم و با دعا وتضرع خود به درگاه الهی، می خواهیم که آینده مطلوب برای ما رقم زده شود، روز قدس را و همه این ایام حساس را که لیله القدر تاریخ اسلام است، به بیداری و هشیاری بگذرانیم و تا مطلع الفجر نجات ملت های مسلمان و مخصوصا لت شجاع و مظلوم فلسطین، دست از تلاش نکشیم.

این جانب امیدوارم ملت بزرگ ما در این روز قدس نیز مانند همیشه با حضوریکپارچه خود در خیابان ها و راهپیمایی تا محل نمازهای جمعه، فریاد رسا و غریورعدگون خود را به گوش جهانیان برساند و تکرار کند که امت امام خمینی عظیم، همواره در کنار فلسطین و خصم دشمنان آن خواهد بود.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

علی حسینی خامنه ای

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 45
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 5
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 31
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 468
  • بازدید سال : 2,540
  • بازدید کلی : 34,921